خانه / بازاریابی اینترنتی / اشتباهات مهم در بازار یابی شبکه های اجتماعی

اشتباهات مهم در بازار یابی شبکه های اجتماعی

social-media-touch-hd-forwallpapers-com_-660x330

در زمینه تلفن های همراه جدید فراگیری استفاده از شبکه‌های اجتماعی در بین کاربران موضوعی نیست که بتوان آن را به سادگی نادیده گرفت و از کنار آن بی‌تفاوت عبور کرد. کمپانی‌های کوچک و بزرگ در سراسر دنیا نیز از اهمیت آن و همچنین بسترهای جدید تبلیغاتی در آن خبر دارند و سبک جدیدی از بازاریابی را مبتنی بر شبکه‌های اجتماعی را به راه‌ انداخته‌اند. اما بسیاری از آنها هنوز دست به اشتباهات آزار دهنده‌ا‌ی می‌زنند که در مقابل بزرگ بودن آن ها بسیار تعجب بر انگیز است

جذابیت و امکانات ارائه شده توسط شبکه‌های اجتماعی مختلف نظیر اینستاگرام و فیسبوک یا اپلیکیشن‌های پیام‌ رسان مانند وایبر، واتس‌آپ و تلگرام و… سبب شده با توجه به کم‌هزینه بودن و در عین حال جامعه‌ی آماری بالای کاربران این سرویس‌ها، بستر خوبی برای تبلیغات و بازاریابی شرکت های کوچک و بزرگ فراهم شود تا بتوانند محصولات، خدمات و سرویس‌های خود را بیش از پیش به کاربران معرفی کنند.

در این سبک بازاریابی شبکه های اجتماعی ، طبیعتا گستره‌ فعالیت وسیع‌تر بوده و دست شما برای اجرای برنامه‌ی نوین بازتر است.در این کمپین ایجاد شده از انواع تبلیغات گرفته تا برگزاری مسابقات مختلف عکس‌های سلفی و عکس با محصولات مختلف شرکت‌ها، همه و همه سبب می‌شود کاربران بیشتری نسبت به گذشته درگیر بازاریابی مبتنی بر شبکه‌های اجتماعی و اپلیکیشن‌های پیام‌رسان شوند.

اما بسیاری از شرکت‌های تازه وارد یا حتی برخی شرکت‌های بزرگ تنها به کلیت موضوع اهمیت می‌دهند؛ غافل از اینکه بازاریابی مبتنی بر شبکه‌های اجتماعی اصول و قواعد خاص خوش را دارد و نمیتوان بدون دانستن برخی از راهکار های مفید و البته بسیار مهم در آن کاری را با موفقیت پیش برد.

حال در این سلسه مطالب اشتباهات مهم در بازار یابی شبکه های اجتماعی به بررسی اشتباهات فاحش شرکت های مختلف در این مقوله می پردازم. پس در ادامه این مطالب همراه من باشید تا شما هم بتوانید در زمینه بازار یابی شبکه های اجتماعی به علم خود افزوده و با دید بازتر عمل کنید

   تمرکز بر تعداد دنبال‌کننده‌ها : بسیاری از شرکت‌ها تنها سعی می‌کنند برای خود دنبال‌کننده یا به اصطلاح فالوئرها بیشتری جمع‌ آوری کنند و تصور می‌کنند اگر به هر قیمتی که شده دنبال‌کننده‌ بیشتری داشته باشند موفق‌تر خواهند بود و اما قطعا این تفکر اشتباه است و تعداد دنبال‌کننده‌ها آنقدری که آنها تصور می‌کنند اهمیت ندارد. ولی وقتی شما بتوانید محصول یا خدمت خود را به خوبی معرفی کنید و کاربران نیز از کیفیت آنها راضی باشند، بدون شک برنامه‌ی بازاریابی شما نتیجه‌ی مثبت داده و به صورت خودکار تعداد دنبال‌کنندگان شما بیشتر می‌شود.

   ارسال غیرمعمول محتوای بی‌ربط : سالانه ۱۷۶ میلیون نفر در دنیا خریدهای خود را به صورت آنلاین انجام داده و محصولات و سرویس‌های مورد نظر خود را پیدا می‌کنند و بدون شک در این بین شما نمی‌توانید با ارائه‌ی مداوم و غیرمعمول محتوای بی‌ربط و آزاردهنده مخاطبان و کاربران را مجاب کنید تا از محصولات شما خریداری کنند.

   هیچگاه دنبال‌کننده‌ها را به چشم یک خریدار دست به نقد نگاه نکنید : براساس تحقیقات انجام شده تنها ۱۲ درصد کاربران شبکه‌های اجتماعی بعد از دیدن تبلیغات تمایل به خرید محصول یا خدمات دارند و در نتیجه تعداد پست‌های زیاد زمانی موثر است که بتواند فروش خوبی را برای شما در پی داشته باشد.

   روی کانال‌های ورودی زیاد متمرکز نشوید : خیلی از بازاریابان یا بسیاری از شرکت‌ها تصور می‌کنند اگر اینستاگرام ، فیسبوک ، تلگرام ، واتس‌اپ ، وایبر و کلی شبکه اجتماعی و اپلیکیشن پیام‌رسان دیگر حضور داشته باشند می‌توانند فروش خوبی را تجربه کنند که بدون شک به دلیل نداشتن تمرکز و کنترل کافی این نظریه با شکست روبرو خواهد شد.

درباره WEB

WEB